FMEA chyby, které možná děláte

Práce bez týmu-Neznalost procesu-Nízké hodnocení-kontrola splnění nápravných opatření-kvality plán-POKA_YOKE-FMEA se bere jako zbytečnost

Práce bez týmu

FMEA je týmová práce. Vzpomeňte si, kdo všechno přijde s procesem/designem přijde do styku.   Nezapomeňte i na interní zákazníky a dodavatele. Například pro procesní PFMEA je dobré přizvat konstruktéry, mistry nebo montážníky. Dobrá je i přítomnost někoho z top managementu. Úplně nejhorší je si nechat FMEA udělat externí firmou, která se ani nepřijede podívat.

 Neznalost procesu/designu

  Je pravda, že moderátor by měl využívat znalostí členů týmu, ale čím více ví, tím lépe. Nenechte nic náhodě a předem se připravte. Zajděte si s týmem do výroby a princip procesu/design si projděte přímo na place.

Záznam jen důležitých chyb

Někteří mohou namítnout, že důležité je pouze 20 procent chyb podle paretova diagramu, ale opravdu dokážete hned odhadnout, co je důležité? Není na škodu zmínit co nejvíce chyb a pak je ohodnotit menší významností.

Nízké ohodnocení

 Chápu, je lehčí dát nižší ohodnocení a vyhnout se tak vytváření nápravného opatření. Ale má poté FMEA smysl?

(Ne) kontrola splnění nápravných opatření

 Znám mnoho případů, kdy se zákazníkovi chlubilo krásně vypracovanou FMEA, ale bylo nepříjemným zjištěním, že většina akcí není v praxi udělána.

Výstupem  není   kvality plán

Vypracovali jsme velmi kvalitní PFMEA. To znamená, že máme obrovské know-how , co všechno se může pokazit. Bohužel nám je to k ničemu, když si to necháme pro sebe. O znalosti se podělíme tak, že na ně upozorníme v procesním návodu a vytvoříme kontrolní list.

 Nevyužití POKA-YOKE

 Pokud je možné zabránit chybě pomocí „blbuvzdornému“ řešení, tak zabraňte!

FMEA se bere jako zbytečnost

 Investice, která se vyplatí, nemůže být zbytečností. Výsledky sice nejsou hned viditelné, ale z dlouhodobého hlediska se FMEA musí vyplatit. Přestavte si, že se vám povede odstranit 20 procent chyb, které odstraní většinu potíží. Kolik vám to ušetří peněz?